Triathlon Trening

Skjetten Svømming tilbyr organisert trening hver uke. I tillegg til de planlagte økter, er det i forbindelse med svømmeøktene mulighet å få tips til basis øvelser / tøye øvelser som kan gjøres hjemme i forbindelse med oppvarming og skadeforebyggende trening.
 
Skjetten Svømming ønsker å tilby en treningsøkt alle kan få noe ut av. Derfor er triathlon gruppen åpen for deltakere som klarer å svømme 200 meter sammenhengende crawl.
Om du skal lære å svømme crawl først, vil et voksen kurs være det beste alternativ. Mere info finnes her: Crawl kurs for voksne
 
Svømming: Skjetten Triathlon har felles svømmetrening opp til 3 økter hver uke - alle økter er i Skjetten Svømmehall:
  • Tirsdag: 2100-2200
  • Torsdag: 2100-2200
  • Lørdag: 1000-1100
På tirsdager og torsdager blir det satt opp program som vanligvis inneholder oppvarming, felles teknikk trening, og en lidt tungre serie på slutten. Jesper Madsen er trener på kanten.
 
På lørdager er det egen trening uten trener på kanten. Denne dagen fortsetter triathleterne å jobbe med fokusområdene som har hatt fokus på de to andre dagene.
 
 
Åpent vann svømming: I tillegg til svømming i svømmehallen vil vi ha felles åpent vann svømming etterhvert som det blir varmere ute og vannet kommer opp på en temperatur som egner seg for svømming.
 
Sykling: På våren/sommeren vil det være felles sykkeløkter planlagt fra uke til uke, alt etter ønsker fra deltakerne. Søndager med start kl. 0800 er det planlagte tidspunkt, slik at en kan bli ferdig før resten av evt. familie våkner. Alternativ er å ha sykkeltrening istedet for eller som kombinasjon med løpetrening på onsdager.
 
Løping: Felles løpeøkter blir planlagt på onsdager kveld. Denne økten har ulikt fokus fra uke til uke, men kan inneholde f.eks. bakkesprint, intervaltrening, løpeteknikk, og løping kombinert med styrkeøvelser.
 
Annen trening: I helgene er det bra mulighet for felles langøkter, enten som sykkeløkt eller blokk trening (svømming/sykling, sykling/løping). Dette planlegges i samråd med deltakerne, slik at det passer med ønsker å tidspunkter.